Sunday, January 16, 2011

Winter Reflections







16 comments:

  1. Vackert, ser så härligt ut med ny snö och alla färger och skuggor som blir är fascinerande.
    Jag hade gärna haft snö ett tag till , här är megablask, fast vitt i landskapet, det är mycket snö. Ska visst bli frost igen, då hoppas jag på lite ny snö, jag gillar verkligen att kunna åka skidor och att fota snö är ett projekt som aldrig blir tråkigt. kram! Sophia

    ReplyDelete
  2. Snyyyyyyyggggt! Men oj att ni har SÅ mycket snö!!! Är det fortfarande vitt, vitt, vitt, eller är dessa foton tagna tidigare?

    Läckert med skuggorna och så vackert med trädstammen där.

    Här hänger grå-molnen tunga och det är liksom svårt att alls riktigt vakna under dagen, då det liksom aldrig tycks bli ljust... men innemys går ju bra det också, och kanske behöver vi gå i idé lite till manns så här års...men snart tittar jag ut igen om det bara blir lite, lite ljusare! :-)

    Varma kramar till dig!
    Helenea

    ReplyDelete
  3. Mycke fina bilder där du fångat ljuset o skuggorna!Det är inte ofta det är bra fotoljus vare sig ute eller inne den här tiden...
    Ha det så bra
    Kram från mig!

    ReplyDelete
  4. Heeeej!!!

    Mycket vackert med skuggorna!!!! Så snön ligger kvar hos er.... Här också ;-) Men det är kanske inte något att förundra sig över direkt..... Det är något riktigt speciellt med snö ändå.... Känner igen fröställningarna från irisarna.... En av dom vackrare så här mitt i vintern. Har varit ute och gjort ett litet snöprojekt i kväll... Jag känner mig riktigt nöjd. Annars tycker jag att det är mörkt och eländigt just nu... En resa till något varmare land skulle inte sitta helt fel.... :-)

    Många kramar till dig!
    Från norrlandsvännnen
    /Charlotte

    ReplyDelete
  5. Som den 3:e Helena här säger jag: Jättefina bilder! Vilket roligt "tema". Det ska jag tänka på när jag är ute nästa gång, på reflektioner...

    Kram!

    ReplyDelete
  6. Sophia- Visst är det väl det som är kul med årstiderna, att det är olika förutsättningar. Man ser allt i nytt ljus. Slask låter inget vidare, ush.
    Sarah- So nice of you, thank you!
    Helena B- Tack gulliga du. Det är snön från i onsdags. Trots att barnen lekt i trädgården så finns det några orörda platser.
    Helena- Tack så mycket! Det är lite svårt när det är så ljust att se vad man fotat förrän man kommer in och laddar ner det på Mac:en.
    Charlotte- Tack snälla! Jo den ligger kvar vilket jag tycker är kul. Vi har ju inte haft den så länge. Är lite spänd på snöprojektet.
    Helena Z- Tack snälla, rara! Jo, det blev ganska kul att fota när jag kom på vad jag ville göra. Hade nog blivit roligare om jag lämnat trädgården och vidgat vyerna.
    Kramar till er alla!

    ReplyDelete
  7. Vilka härliga bilder....det gäller verkligen att njuta av det som finns just nu ;))

    ReplyDelete
  8. Vilka fantastiska bilder! Skulle platsa i vilken fotoutställning som helst!!!
    Kram,
    Charlotta

    ReplyDelete
  9. What beautiful shadows. I love the bark on the birch tree. Great pictures!

    ReplyDelete
  10. Visually interesting shots you captured there! With all this snow we have gotten lately in MA, it is so fun to go out and capture a scene. I love it except for it being freezing! Just heard more snow on its way ?!?! Stay warm!

    ReplyDelete
  11. Oj, vad läckra bilder. Skulle gjort sig bra som en tavelserie på min hallvägg.
    Ha ha, jag är ju precis lika nyfiken som du :-). Har varit ute och studerat mina morötter noga - helt orörda. Sen skar jag dem i mindre bitar så de bara är att svälja - orörda. (Men massor av rådjursspår runt omkring). Imorgon ska jag pudra dem med lite havre. Är man knäpp eller...??!!
    Kram

    ReplyDelete
  12. Såååå fina vinterbilder!

    Här har mycket smält bort och det har varit ett riktigt slaskande. Nu har det dock blivit kallt igen och vi kommer säkert att få en omgång snö till.

    kram Maria

    ReplyDelete
  13. Hoppas barnen mår bättre! Magsjuka är pestigt, hade en omgång med tjejerna på jullovet.
    LÅter lite besvärligt med tö, snö, vatten och mer snö. Nu är här frost och då sjunker vattnet snabbt=bra. Fryser till is men det knakar och brakar i isen, det är för att vattnet sjunker.Dike kommer en grävmaskin och gräver det handlar om ett långt, flera hundra meter och det kommer att få vara rätt djupt så att vi är helt säkra på att slippa mer översvämningar. kramar till dig/Sophia

    ReplyDelete
  14. Härliga bilder, även om jag inte är avundsjuk på snö... Jag är glad att den nästan är borta även om det förmodligen kommer flera omgångar till. Men sol kan jag tänka mig mer av, men det vet du ju redan!
    Kram
    Katarina

    ReplyDelete
  15. AnnCharlotte-Tackar!
    Charlotta- Å, vad gullig du är. Tack!
    Lona- Don't you just love birch?
    Jamilyn- Thank you! More and more snow, when is it gonna stop???
    Lotta- Gulle dig, så rart. Inte är väl du knäpp??? Stort hjärta bara.
    Maria- Tack! Ush, slask, det gillar vi inte.
    Sophia- Hej igen! Verkar som om vi har lite lika väder just nu.
    Katarina- Sooooool älskar vi och det kan man inte få för mycket av.

    ReplyDelete

Thanks for leaving me a little note!

Annelie