Monday, April 12, 2010

Ever heard of a Moss Milkshake?

I went to Idylwilde (see Favorite Grocery store post from April 2) today to pick up a few groceries and to just browse the plants and flowers, when I came upon this display:

Got shade? Grow a moss garden with a Moss Milkshake.


For $19.95 + tax, you can cover about 20 square feet in moss. Fairly simple instructions, you open the box, poor water in it, stir it, and then poor it on where ever you want your moss. The instructions tell you that the moss should to be in the shade, and you can spread the paste over any firm surface as wood, soil, stone or concrete. Sounds like a lot of fun, but really expensive.


I decided to look online for some moss growing tips, and I found several recipes for making your own shake in your kitchen blender.
Basically, in a blender, mix a hand full of moss, 2 cups of buttermilk, and 2 cups of water to a thin milkshake consistency. Done!

Now I'm thinking about the shaded areas in my garden wondering what I could do. Right now I'm thinking about moss:ing a collection of rocks.

For some mossy inspiration, check out blogger Heavy Petal and her moss graffiti.

When I got back from the store, I was happy to see that my creeping phlox had started to bloom.


5 comments:

  1. Oooooh, jag som äääälskar mossa. Har redan planerat ett blogginlägg i stil med Mad About Moss eller något liknande. Men att man kan göra moss-milkshake??!!! Det var något nytt! Säg se'n om inte bloggvärlden är utbildande!?

    Kram på dig, Annelie!
    Helena, The Swenglish Home

    ReplyDelete
  2. Håller med Helena! Jag älskar mossa och ser den faktiskt inte som ett bekymmer i trädgården - tvärtom. Va' kul med shaken. Den hade jag köpt om den funnits här! Mossa och stenar och mossa på stenar..mmmmm - I like!

    Va' snygg flox!

    Lycka till med mossningen Annelie!

    Ha' det bra!
    /Charlote

    ReplyDelete
  3. Moss-Milkshake...det var verkligen något nytt....jag älskar ju mossa, så det vore nåt för mig!!!
    Ha det gött!

    ReplyDelete
  4. Thanks for this recipe. We LOVE moss! I will have to start mossing my husband's shade garden :)

    ReplyDelete
  5. Helena - javisst är blogvärlden utbildande. Det var min man som föreslog att jag skulle blogga istället för att facebook:a. Vet inte om han ångrar sig nu när jag spenderar så mycket tid här.
    Charlotte - Tack Charlotte, ja grööönt är så sköönt. Vet inte om jag ska pröva i min köksblender och smutra ner den, eller spendera 20 dollarer.
    Min Eden - Låter skojigt, eller hur. De spelar på den stora mjölkreklamen de har här där det står GOT MILK? Och därigenom Moss Milkshake. Kanske skulle skrivit om det och förklarat för icke-amerikanerna.
    Sylvana, moss is so cool and I and I want to make some shake too, only do I really want to put that in my kitchen blender? Or, should I just fork out $20? Hmm.
    Believe I saw a recipe that had beer in it. Would that speed along the growing process?

    ReplyDelete

Thanks for leaving me a little note!

Annelie