Saturday, June 19, 2010

A Royal Wedding

I raised my Swedish flag today.


In honor of Crown Princess Victoria, who got married to her prince, Daniel Westling, today in Stockholm, Sweden.

I followed the wedding online, and it looked like a fairy-tail wedding.
Everything was beautiful.

The bouquet was an exquisite, all white, teardrop shaped creation.

Filled with lilies, bleeding heart, gardenia, cosmos, pelargonium, orchid, roses,
sweet peas, myrtle, wax flower, peonies, and.... lilly of the valley.

She's got good taste that girl. My bridal bouquet was all white too.
Well, almost white - it had some blue flowers in there too. But anyway...

My best wishes to the bride and groom!

2 comments:

  1. Visst var bröllopet fint! Så du följde med online...... Jag satt bänkad i tvsoffan nästan hela dagen. Viktoria var så vacker och närvarande...... Vilken skicklig brutta på att både klara av att vara närvarande, professionell, och folkligt avslappnad....... Hon kommer bli suverän i sin drottningroll......

    Klänningen var också så vacker, enkel - men exklusiv.... för att inte tala om buketten.... Så du hade också en vit, eller nästan vit :-), bukett -snyggt! MIn vet jag inte riktigt vad det var för färg på.... :-) Färgstark var den i alla fall med bland annat kallor och hortensia i. Skulle jag gifta mig i dag skulle den se helt annorlunda ut......

    Ha det superduper.....

    Kramar
    /Charlotte

    ReplyDelete
  2. Hej Annelie,

    Ja visst var det vackert! De strålade av lycka och jag kunde inte låta bli att fälla några tårar... Satt också bänkad hela dan och följde allt fram till midnatt. Så glad över hovets generositet som gjorde att vi också fick en glimt av festligheterna efteråt.

    Ha en bra dag,
    Sanna

    ReplyDelete

Thanks for leaving me a little note!

Annelie