Sunday, May 30, 2010

Any day now

Last summer I bought two poppy plants of the same kind, expecting them to flower over the summer. But nothing happened. No flowers.
I love poppies, and I have tried them several times before without success.


So this spring, I noticed these fuzzy leaves coming up by my lamp post in the front yard. Imagine my excitement. I had forgotten about them. Thought I had planted annuals, but they are back.
It looks like only one of the plants will flower, it has about five buds on it. And believe me, I would still be jumping up and down from excitement even if there was only one bud. Poppies belong to the category of flowers that makes my knees week.

Here's the thing thought. I cannot for the world figure out why one plant likes it and the other doesn't, even though they are growing side by side under the exact same conditions.

Same thing happened with my Alba Bleeding Heart - two next to each growing with the exact same conditions. One thrives and the other one is barely there.

But you know what? I think I'm just going to count my blessings and be happy with what I've got. Because I am happy, and excited, about these five bulging buds. I don't know what color they hold. I cannot remember. But, any day now...

10 comments:

  1. How fabulous! I love poppies too. I planted afew last year but I think they've been taken over by daisies. Might have to do somthing about that. It's exciting when you dicover new growth in the garden. I look forward to seeing what colour it is.
    ps I left you an award at my blog, just to say I really like your blog!

    ReplyDelete
  2. Jättevallmoer är vackra, vad kul att de har knoppar! MIn erfarenhet är att de beroende på färg är olika kinkiga, de röda är lätta att odla och blommar snällt, men de vita, rosa och mörkröda är lite mera reserverade. Så kanske den utan knoppar kommer nästa år med en helt fantastisk färg?
    Hoppas helgen med amerikanska släkten blev lyckad!
    Här i Skåne är 10° och regn, men på onsdag säger de att vädret ska bli bättre och varmare, det hoppas jag så att jag kan få ut alla frösådderna ur växthuset och det går att så bönor. ha det gott/Sophia

    ReplyDelete
  3. Ohhh........I love poppies. I have also one in the garden, an oriental. If they start to flower I put a picture on my blog. I'm Also curious how yours will bloom and what color.
    Have a nice week.
    Warm wishes, Mea

    ReplyDelete
  4. Vad spännande att få se vilken färg de är i.... Har jättevallmo i en slags rosa färg som är magiskt vackra och brukar blomma rikligt. Men i år kan jag inte se en endaste liten knopp. Känner mig lite besviken faktiskt. Vet inte vad som hänt. Bladverket är lika frodigt som vanligt, men inga knoppar.... Naturen är förunderlig och mystisk.....

    Hoppas det gick bra med helgen och alla festligheter. Själv är jag övervänt på att få komma ut i trädgården. Har haft lite annat 'viktigt' :-) för mig på förmiddagen, men nu så tänker jag gå ut och skjuta på allt jobb till kvällen :-) Det låter väl som en bra prioritering!

    Sol och ganska varmt är det så det är najs.........
    Kramar
    /Charlotte

    ReplyDelete
  5. I love poppies too. Someday I want a field of them, or at least a small garden bed. I had some unexpected poppies pop up this year for the first time. I think they self-seeded from the ones that were there last year.

    I've had decent success winter sowing poppies, especially winter poppies. I plant more every year. Might be something to try... :)

    ReplyDelete
  6. Hej Annelie,

    Så spännande. Då får vi vänta och se :) Jag väntar med spänning på hur mina hortensiabuskar har klarat vintern... några gröna blad har jag iaf ;)

    Ha en bra dag,
    Sanna

    ReplyDelete
  7. Hm, dessa knoppar ser onekligen lite läskiga ut, snarare som människoätande triffider..., men jag, precis som du, blir knäsvag av jättevallmo och kan fortfarande sakna de jag hade i min lilla, lilla trädgård i Sverige. Skall bli spännande att se hur dina utvecklar sig, bokstavligen!

    Kram, Helena

    ReplyDelete
  8. Sarah- Thank you, and Thank you so much for the award. So nice of you. Not sure what to do with it though. Words are really enough for me though, like the little hello that you just left me. I like your blog too.
    Sophia- du kanske har rätt att olika färger är olika kinkika. Väl värt att forska lite i. Älskar vallmo.
    Mea - I would love to see your poppies when they flower. Can't wait.
    Charlotte- Kanske knopparna bara dröjer lite? Det hoppas jag i alla fall så att jag kan se dem på kort.
    Min hus- Yes, a big field of them. Wouldn't that be dreamy?
    Sanna-Hoppas verkligen att dina hortensiabuskar har klarat vintern. Hoppas att få se lite bilder framöver. Och mer cupcakes.
    Helena- Ja akta dig, de bet nästan av mina fingrar.

    ReplyDelete
  9. Hejsan!
    Men så spännande att få se vad som kommer fram.
    ha en skön onsdag.
    Här i Vermont regnar det och ett åskväder passerade tidigare.
    Kram Bodil.

    ReplyDelete
  10. The "minds of flowers", a curious thing..., I don't even try to figure them out. I agree, just watch, enjoy and count the blessings!

    ReplyDelete

Thanks for leaving me a little note!

Annelie