Wednesday, April 13, 2011

Egg Sale

I finally feel that spring is here to stay.

The days are longer and warmer.

My garden is turning from sepia to color.

And the birds are chirping like crazy at dawn.



At Clover Leaf Farm,

the chickens (there's 24 of them) are beginning to lay eggs again,

lots of them.



This family of six gets more eggs than they can consume.

In two days they got two dozens.

They just had to start selling some.



I just jumped right in to the car and zoomed over after N posted on Facebook that the egg stand was open, and her kids were selling as long as the eggs would last.

At $4 a dozen? (They sell for less at the grocery store.)

But for farm fresh and organic eggs, from free range chickens,

sold by the cutest kids on the block...

Absolutely - gladly paying.


Aren't they beautiful?
And they taste great too.

I just read in a Swedish Magazine that eggs contain the HDL (the "good" cholesterol) and egg consumption can actually lower your LDL (the "bad" cholesterol). I just thought I should share because eggs have always had a bit of a bad rep for it's cholesterol.

Moreover, an egg is an extraordinary (I really had to contain myself not to write eggstraordinary) little power food. It packs a lot of protein, vitamins A, B, D, and E, iron, calcium and zinc, good healthy fats, no carbs, and... is absolutely yummy.

It's been a month since I last posted, I can't believe it, a whole month. Time flies...
In my defense, my parents came to visit from Sweden for 3 weeks to be here for my, ehm, 40th birthday (shhh... don't tell anyone). Actually, turning such a big number wasn't as hard as I expected. In fact, it was great. I don't think I've ever felt so special in my whole life with all the attention and sweet birthday wishes that I got.

My awesome husband decided to splurge on the camera of my dreams. I am so happy, this camera is fantastic, love it. I get a little excited just thinking about it. Good thing I also got two big books on the camera, because there is so much to learn. I hope to share some pictures with you soon.

Annelie

13 comments:

  1. Men GRATTIS Annelie!! då är vi nästan jämngamla, nästa år är det min tur..Skönt att höra att det inte är så hemskt. Härliga äggbilder, "riktiga" ägg är lite en annan grej än dem man köper i en vanlig affär, min granne har höns och jag köper, de är gula som inga andra när man bakar med dem och goda, nu ska jag äta med gott samvete efter att ha läst här hos dig hur nyttiga de är. Komiskt med nässlorna, men prova i år det är verkligen värt besväret. och grattis till kameran, ska bli kul att se bilder framöver.kram! Sophia

    ReplyDelete
  2. Hej på dig
    Vad kul att du tittat in till mig. För på så sett hittade jag din fina blogg. La mig som följare så jag har lite koll på dina inlägg :) Ha en go dag hälsar Maria

    ReplyDelete
  3. PS Glömde säga att vilka goa bilder på hönorna....så vackra

    ReplyDelete
  4. Ack! You turned 40! I had no idea it was your 40th. I might have sent something mean in the mail :) No, really, 40 is the new 30 right? You're fabulous either way. I'm so glad you have things coming up in your yard! Me too! I actually planted bulbs in December and they have been a gorgeous spot of color in my otherwise desert landscape. The pot of pansies on my porch makes me happy every day too.

    ReplyDelete
  5. I'm so happy your back! I've been waiting to thank you for that wonderful beet recipe that I've made 4 times already. :) My mother was born in Sweden so it sounded so wonderful for you to take the time off and visit with your parents and Happy Birthday 40 is a great age to be at still young with a tad of experience. :) Just remember from now on your only 39!!!
    Have a wonderful week,
    Rosemary...XX

    ReplyDelete
  6. Hoppsan ingen sån där kris än då?Du vet som brukar komma vid...ehum vi säger det inte högt vá fniss
    Så gott med äggen det kan jag tro!Brukar köpa på torget vilken skillnad!
    KRAM o GRATTIS!!!

    ReplyDelete
  7. I would pay the $4 too! So glad to hear eggs aren't as bad as I've been told. My cholesterol level thanks you!

    ReplyDelete
  8. Men stort grattis!!! 40 minsann...been there, done that...och jag håller med dig...det var inte ett dugg farligt. Äntligen blev man stor!!!
    Jag fick några speciella ägg av en gubbe idag som kallade dem gröna ägg från en särskild sorts höna. Vi har burit runt dem överallt i olika ljus men kan inte se att de är gröna så nu är spänningen stor när vi ska koka dem till helgen.
    Så roligt med en ny kamera, är dessa bilder tagna med den behärskar du ju den redan.
    Kram

    ReplyDelete
  9. Ett stort GRATTIS i efterskott till dig. Ja jag får väl erkänna att jag också har passerat 40 men vad gör väl det.....det är rätt ok.
    Vi köper ägg av en bonde och de är helt underbara så jag förstår vad du menar.

    Kram Anna

    ReplyDelete
  10. Nämen hello there!!!

    Vad härligt att höra att födelsedagen var härlig... å stoooort grattis igen!!! Förstår att det måste ha varit fint att ha föräldrarna på besök. Men du, det där lät intressant med äggen och kolesterolen.. det visste jag inte... Så fina ägg du fått tag på, även om de kostade lite mer än i vanliga affären. Ljuvliga färger! Jag skulle verkligen vilja ha några höns :-)......... om jag bodde på landet vill säga..... Men man får faktiskt ha höns, jag tror det är 4 st, i tättbebyggt område. Känner dock mig inte lockad där jag bor nu.. men om jag bodde på landet :-)

    Aha.... du fick en ny kamera... så snajsigt! Blir spännande att få höra lite mer om den. Är också i stooort behov av en ny.

    Många, många kramar till dig!
    /Charlotte

    ReplyDelete
  11. Hello Again! I know bits and pieces of the language. I can usually read it but speaking it was a little harder, weird huh? Det ska bli kul att översätta Jag är alldeles för rostig ...:)

    Massor av kramar
    Rosemary...XX
    I know that much made sense... I hope!

    ReplyDelete
  12. Hej Annelie,

    Grattis igen till the big 40! Nej, det verkar inte så läskigt att fylla jämna nu för tiden. Det var nog värre förr :)

    Så fina hönor, vilka otroliga färger. Fick gratis ägg hela förra året när mamma hade höns. Vilken skillnad på gula säger jag bara wow! Mycket bättre att baka med också.

    Kolesterolen har jag inte haft en tanke på - och nu behöver jag ju inte det heller då *fniss*

    Ska bli kul att se vad du fotar med din nya kamera - eggcited! ;)

    Njut av vårvädret.

    Stor kram Sanna

    ReplyDelete
  13. Nämen, nu blev det så där igen, att jag trodde jag lämnat en hälsning här, men tydligen bara gjort det i tanken.

    Jättehärligt ställe, det där, och det måste vara så mysigt att få gå dit och köpa ägg.

    Så kul med nya kameran! Det är verkligen roligt att öva och experimentera, men ibland önskar jag att jag hade bättre tålamod att läsa instruktionsboken till min, för jag har en känsla av att mina kamera kan en hel del som jag inte har en aning om!

    Stor kram och glad påsk!
    Helena

    ReplyDelete

Thanks for leaving me a little note!

Annelie